Czyste podłogi to znak rozpoznawalny w wielu biurowcach, budynkach użyteczności publicznej, czy siedzibach profesjonalnych firm. W niektórych przypadkach zdanie to nabiera szczególnego znaczenia. Mowa tu o powierzchniach, których ozdobą są wycieraczki z logo. Umieszczane przy wejściu do budynku, odgrywają szczególną rolę. Dokładnie w tym miejscu poddawane są każdego dnia na eksploatację przez setki ludzi. Wbrew pozorom nie odpowiadają one jedynie za oczyszczenie butów. Pierwszą rzeczą, którą robi  większość z nas po wejściu do pomieszczenia, jest patrzenie pod nogi! Wycieraczka z logo staje się więc formą reklamy — w tym również wyznacznikiem posiadania pewnej renomy. Co jeszcze warto wiedzieć na temat tego produktu? Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jakie korzyści płyną z posiadania wycieraczki z logo.

Dlaczego warto pomyśleć o logo firmowym na wycieraczce?

Badania dowodzą, że zdecydowana większość z nas jest wzrokowcami. W praktyce oznacza to, że przywiązujemy dużą uwagę do detali otoczenia. To jednak jeszcze nie wszystko. Główną zaleta bycia wzrokowcem jest prędkość, z jaką potrafimy zapamiętywać takie szczegóły. W trakcie patrzenia przyswajamy te dane znacznie szybciej niż w przypadku bodźców, które docierają do nas za pomocą dźwięku, czy dotyku. Obraz bardzo szybko zaczyna do nas przemawiać. Dlatego umieszczenie logotypu firmy na wycieraczce to świetny chwyt marketingowy! Jest to bowiem pierwsza rzecz, z którą klient ma do czynienia po wejściu do budynku. Mało tego — chcąc nie chcąc skupia na niej swój wzrok. Nawet jeżeli rzucone przez niego na wycieraczkę spojrzenie będzie przelotne i zupełnie przypadkowe — w psychologii ma to niebagatelne znaczenie. Od tej chwili klient zaczyna budować swoją więź z firmą, oswajać się z jego logiem itp. To właśnie detale takie jak wycieraczka sprawiają, że klient jeszcze długo nie wyrzuci ze swojej głowy logotypu firmy, po którym właśnie miał okazję przejść. Jednak czy to aby na pewno dobry pomysł?

Czy logo na wycieraczce to nie przesada?

Dawniej logo było postrzegane nieco inaczej niż dzisiaj. Zmianie nie uległa jego funkcja lecz sposób, w jaki logo firmy zaczęto eksponować. W dobie obecnej rywalizacji o uwagę klienta sięga się po najróżniejsze chwyty marketingowe. O dziwo wycieraczka z logiem firmowym sprawdza się w tym celu rewelacyjnie. Co więcej — jej stosowanie przynosi zauważalne zmiany. W czasach, w których istnieje tyle różnych marek, o uwagę klienta należy zabiegać. Każdy sposób jest więc wart wypróbowania. Przekonały się o tym już tysiące firm na całym świecie — w tym najwięksi światowi magnaci, tacy jak Coca-Cola, Pepsi oraz inne. Ich loga wychodzą o wiele dalej niż jedynie do miejsca ich głównej siedziby. Wycieraczki z logiem tych wielkich marek można spotkać na progu wielu restauracji, centrów handlowych czy innych obiektów. Właśnie dzięki takim chwytom marketingowym logotypy tych korporacji są rozpoznawane w każdym miejscu na Ziemi! Ich sukces tkwi nie tylko w produktach, które mają nam do zaoferowania, ale i sposobie, w jaki się reklamują. Z rozwiązania tego korzysta również wiele sklepów odzieżowych. Wystarczy przejść się po centrum handlowym, a przy wejściu do takiego sklepu, można zobaczyć wycieraczkę z logo tej marki.

Wycieraczka z logo firmy – marketing na 5+

Umieszczenie wycieraczki z nadrukiem na progu firmy, restauracji, hotelu czy innego obiektu to świetne zagranie marketingowe. Wpływa ono również korzystnie na budowanie wizerunku przedsiębiorstwa. To z kolei wpływa na rozpoznawalność marki wśród przyszłych jej klientów, wspólników lub kontrahentów. Wielu osobom takie wycieraczki kojarzą się z czymś luksusowym. To z kolei wpływa na zachowania konsumenckie. Badania marketingowe dowiodły, że klienci chętniej powracają do miejsc, które na wejściu witają ich logotypem umieszczonym pod ich nogami. W rzeczywistości wycieraczki te nie są jednak znacznie droższe od zwykłych modeli. Korzyści z umieszczenia na nich logo jest jednak znacznie więcej. Wycieraczka z logo nie służy już bowiem jedynie do wycierania podeszwy buta — wraz z pojawieniem się na niej logo, staje się ona nośnikiem reklamy. Z kolei celem reklamy jest zwiększenie grona odbiorców i klientów. To przekłada się również i na zyski firmy.

Maty podłogowe i wycieraczki z logo firmy – zalety

Na samym końcu warto zebrać wszystkie zalety tych produktów w całość. Za najważniejsze zalety wycieraczek podławych z logiem, uważa się:

  • Funkcjonalność — zapewniają one niezawodnej czystości w firmie. Świetnie zatrzymują wodę i zabrudzenia, powstrzymują również rozwój bakterii;
  • Walory marketingowe — wspomniane już wyżej: budowanie wizerunku marki, pozyskiwanie klientów, kształtowanie relacji z konsumentem itp.;
  • Wysokiej jakości materiały — wycieraczki z logo nie tylko świetnie dbają o zachowanie czystości, ale również są bardzo elegancko wyglądającym elementem wystroju wnętrza. Zaprojektowane z solidnych materiałów, są niezwykle trwałe i odporne na uszkodzenia mechaniczne, w tym na ścieranie;
  • Znakomita ochrona — podłogi na wejściu do budynków niszczą się najszybciej. Jest to bowiem najczęściej eksploatowana część budynku. Zastosowanie wycieraczki podłogowej nie tylko ochroni powierzchnię przed powstawaniem osadów, ale również zabezpieczy ją przed wieloma szkodliwymi czynnikami;
  • Trwałość — wykonane ze staranie wyselekcjonowanych materiałów o wysokiej jakości, produkty te mogą posłużyć przez lata. Nie ulegają przebarwieniom, odkształcaniu pod wpływem nacisku oraz nie płowieją w wyniku ekspozycji na słońce.

Ponadto również z powodzeniem mogą one być stosowane na podłogach, które zaczęły tracić swój dawny blask. Zapewnią im nie tylko niezbędnej ochrony, ale i pomogą zakamuflować widoczne gołym okiem defekty.